Google Ads (AdWords) kampánykezelés
❔ Mi az a Google Ads kampány?
            A Google Ads egy digitális hirdetési platform, ahol a vállalkozások reklámokat helyezhetnek el a Google keresőben, 
            a Google Display hálózatán (weboldalakon, applikációkon) és a YouTube-on. 
            A Google Ads kampányok segítségével célozza meg a felhasználókat kulcsszavak alapján, 
            így a reklámok csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik az adott kulcsszavakra keresnek. 
            
            Elérési helyek, ahol megjelennek a hirdetések:
            
- ✅ Google kereső hálózata: A Google kereső oldalán, ha felhasználó keres a kiválasztott kulcsszavakra.
 - ✅ Google Display hálózata: A Google partner weboldalai és alkalmazásai, ahol a reklámok megjeleníthetők.
 - ✅ YouTube: A YouTube videó platformon, ahol a reklámok videók előtt, közben vagy után jelenhetnek meg.
 
            Ads kampányokkal leggyakrabban akkor találkozhatunk, amikor a Google keresőjét használjuk. A megjelenő találatok fölött, 
            alatt és néha mellette szöveges hirdetések jelennek meg, melyek egy weboldalra hivatkoznak. Ahogy lapozunk a találatok listájában, 
            új hirdetések bukkannak fel. Ezek a hirdetések eléggé hasonlítanak a keresés eredményeként megjelenített találatokra, ami nem véletlen. 
            A cél az, hogy a keresés tartalmához illeszkedő hirdetésekre a látogatók rákattintsanak.
            
            
Szeretnéd, hogy a te hirdetésed is itt jelenjen meg? Segíthetünk!
            
            Az Ads lehetőséget biztosít fényképes hirdetések megjelenítésére is, de ezek nem a keresési felületeken jelennek meg, 
            hanem a hirdetéssel tartalmilag összekapcsolható weboldalakon. Kezdők hirdetők számára az ismerkedést a keresési hálózattal 
            érdemes elkezdeni. 
        
❔ Mi a különbség az Ads és keresőoptimalizálás (SEO) között?
            Gyakran keverik a két tevékenységet, és persze van is összefüggés közöttük. Ennek ellenére két eltérő feladatról és a hatásról van szó. 
            A keresőoptimalizálás hosszú távú tevékenység, és hatását is így fejti ki. Egy sikeresen optimalizált oldal előbb, 
            vagy utóbb elkezd a Google találati listájában egyre feljebb kerülni, de az első hely elérése gyakran valószínűtlen. 
            Ez a folyamat azonban hónapokig tarthat. Cserébe viszont, ha magunk csináljuk, ingyen van. 
            Ha valaki azt ígéri, hogy pár hét alatt a top 10-be juttat minket, ne higgyük el. Ilyen nincs!
            
            Az Ads ezzel szemben azonnali jó pozícióban való megjelenést biztosít, de ezért fizetni kell. 
            Hatása is addig tart, amíg a kampány megy. Ha nincs idő megvárni egy többhónapos optimalizálás eredményét, 
            akkor az Ads azonnal segít üzenetünket a látogatókhoz eljuttatni. 
        
Google Ads kampányok előnyei.
Más hirdetési lehetőségekhez képest az Ads számos előnyt biztosít. Érdemes élned velük!
- 1️⃣ Azoknak jelenik meg a hirdetés, akik valóban azt keresik, mint te kínálsz. És pont akkor jelenik meg a hirdetés, amikor a te termékedet keresik. Ez biztos jó megoldás.
 - 2️⃣ A hirdetést megtekintők már eldöntötték, hogy foglalkozni fognak hirdetett témával, hiszen kresetek rá.
 - 3️⃣ Ha már felkeltettük az érdeklődést, a látogatót csak egy kattintás választja el tőled. Ehhez persze jó célzás és szövegek kellenek.
 - 4️⃣ Csak a kattintásokért kell fizetni, a megjelenésekért nem. Tehát akkor, ha az érdeklődő eljutott a weboldaladra. (Persze lehet jobban erőltetni a dolgot, és am megjelenésekért is fizetni)
 - 5️⃣ A kampány napi elkölthető összegét és az egy kattintásért maximum összeget te határozhatod meg.
 - 6️⃣ A kampányt bármikor szüneteltetheted, és újra elindíthatod, a beálltásait megváltoztathatod. Ez azt eredményezi, hogy más hirdetési megoldásokhoz képes nagyorsan lehet reagálni a piaci helyzet változásaira.
 - 7️⃣ Az eredményekről folyamatos jelentéseket kapsz. Összehangolva a weboldalad analitikájával nagyon pontosan felmérhető a hirdetésed eredményessége és hatékonysága.
 
Az Ads lehetőségeinek kihasználásához szakértelemre van szükség, különben fölöslegesen költöd a pénzed. Nekivághatsz a tanulásnak önállóan, mert a Google remek online tanfolyamokat biztosít. Pár év tapasztalatszerzés után kész leszel a profi kampányfelügyeletre. Ha ennyi idő nincs, akkor szakemberhez kell fordulni.
Ads hirdetések elkészítésének és üzemeltetésének menete.
- 1️⃣ Tisztázni kell a kampány célját, a cél elérésére szánt költségkeretet, és a megszólítandó célcsoportot. Ezeket minél pontosabban tudjuk meghatározni, annál nagyobb az esély egy sikeres kampányra.
 - 2️⃣ A célok ismeretében kiválasztjuk a leghatékonyabb csatornákat és kampánytipusokat. Beállítjuk a földrajzi és időbeli korlátokat.
 - 3️⃣ Kiválasztásra kerülnek a keresési kulcsszavak, elkészülnek a hirdetések. Elindul a kampány
 - 4️⃣ Az Ads kampányok alapvetően internetes oldalakat, céloldalakat hirdetnek. Ezeknek illeszkedniük kell a kampányhoz, ezért javaslatok teszünk a céloldalak esetleges átalakítására. Jobb minőségű céloldalak esetén alacsonyabb költés mellett is sikeresebb kampány futtatható.
 - 5️⃣ A Google folyamatosan adatokat szolgáltat a kampány működéséről. Ezek figyelése és kiértékelése teszi lehetővé a kampány állandó finomhangolását..
 - 6️⃣ Negyedévente kampányértékelést tartunk.
 
❔ Mennyibe kerül egy kampány?
Egy kampány költségei három részből állnak.
- 1️💸 Egyszeri szakértői díj a kampány létrehozásáért: Kulcsszó kutatás, hirdetés szövegezés, Ads szakértői beállítások. A díj a kampány méretétől függ.
 - 2️💸 Havi szakértői díj a kampány felügyeletéért: Változás figyelés, elemzés, folyamatos riportálás. A díj a kampány méretétől függ.
 - 3️💸 Kattintások után a Google részére fizetett díj: Licit beállítások alapján futó kampányod kattintásonkénti költségével Google havonta terheli a számládat. Az összeg sosem lehet havi szinten magasabb a beállított értékeknél. Ügyfeleink naponta 1.500 és 150.000 Ft között költenek.